MODEEMI-MARIKA

verkkokauppa käyttöehdot

Tutustu myös toimitusehtoihimme.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Moppi-Marika / Modeemi-Marikan ja sen asiakkaiden välisessä verkkokaupankäynnissä.

Myymme pääasiassa tuotteitamme yksityishenkilöille.

Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme hyvää kauppatapaa sekä sähköisestä kaupankäynnistä, postimyynnistä ja kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

1. Rekisteröityminen

1.1 Tilauksen tekeminen verkkokaupan kautta ei edellytä rekisteröitymistä. Tilauksen käsittelyn kannalta asiakkaan pitää antaa rekisteröitymistä vastaavat tiedot Moppi-Marika / Modeemi-Marikan käyttöön. Tietoja käytetään ainoastaan jätetyn kertatilauksen käsittelyyn.

1.2 Asiakkaan rekisteröityessä tämän tulee antaa Moppi-Marika / Modeemi-Marikan asiakasrekisteriin:

  • yksityishenkilönä käytössä oleva sähköpostiosoite ja nimi sekä muut tarvittavat tiedot
  • yksityishenkilön tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero
  • asiakas antaa suostumuksensa, että Moppi-Marika / Modeemi-Marika rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä

1.3 Moppi-Marika / Modeemi-Marikan  asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja järjestelmän kannalta riippumattomille osapuolille.

2. Tilauksen sitovuus

2.1 Verkkokaupankäynnissä yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.

2.2 Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun asiakkaalle on toimitettu osa tilauksesta.

2.3 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin, jotka on kerrottu erikseen kohdassa Toimitusehdot.

2.4 Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Moppi-Marika / Modeemi-Marikalla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

2.5  Mikäli asiakas antaa tilauksen yhteydessä yrityksen nimen, katsotaan, että tilaus tulee yritykselle. Tällöin kuluttajasuojalain mukainen peruuttamisoikeus ei ole voimassa.

2.6 Etämyynnissä ei ole kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti peruuttamisoikeutta, mikäli ostettu tuote on erikoistilaukset / valmistettu tai muunneltu asiakkaan toiveiden mukaan eikä sitä voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota. Palautusoikeus ei myöskään koske palveluita.

3. Tuotetiedot

3.1 Emme vastaa tuotetietojen ja -kuvien oikeellisuudesta.

3.2 Emme vastaa tuotteen käyttövirheen aiheuttamista vahingoista.

4. Hinnat

4.1 Voimassaolevat hinnat ovat verkkokaupassa ilmoitetut hinnat euroissa (EUR). Vierailijalle verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron. Moppi-Marika / Modeemi-Marika pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

4.2 Tilaukseen lisätään toimitustapakohtaiset toimituskulut. Moppi-Marika / Modeemi-Marika pidättää oikeuden toimituskulujen muutoksiin tilauksen käsittelyn yhteydessä.

5. Toimitus

5.1 Mikäli tuotetta on varastossamme, sen arvioitu toimitusaika on yhdestä kolmeen (1-3) työpäivää. Joillakin erikois- tai uutuustuotteita voi olla pidempi toimitusaika. Ilmoitamme erikseen mikäli tilauksen käsittelyaika on enemmän kuin 5 työpäivää.

5.3 Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille Moppi-Marika / Modeemi-Marika on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus asiakkaan toiveiden mukaisesti mahdollisesti useammassa erässä.

5.4 Kaikki Moppi-Marika / Modeemi-Marika:n toimitukset tapahtuvat lähtökohtaisesti Suomen Postin välityksellä.

5.5 Tuotepalautuksista tulee aina sopia etukäteen Moppi-Marika / Modeemi-Marika:n kanssa ennen tuotteiden palauttamista.

5.6 Mikäli asiakas ei aio noutaa/lunastaa tilaustaan, tulee hänen kuitenkin ilmoittaa siitä myyjälle.

5.7 Asiakkaalla on oikeus saada hyvitys ennakkomaksetulta tilaukselta niiden tuotteiden osalta joiden toimitusaika on kohtuuttoman pitkä. Moppi-Marika / Modeemi-Marika pidättää oikeuden suorittaa pelkästään kokonaistoimitus yhden kuukauden sisällä tilauksen jätöstä. Kuukautta pidemmiltä toimitusajoilta asiakkaalla on oikeus saada ennakkomaksetun tilauksen jälkitoimitus ilman erilliskuluja, mikäli toimitusaikaa ei ole saatettu asiakkaan tietoon ennen verkkokaupan tilausvahvistusvaihetta.

6. Maksuehdot

6.1 Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

a) Meillä tällä hetkellä käytössä pelkästään laskutus mahdollisuus.

b) Maksun tulee näkyä tilillä ennen kuin laitamme tuotteen lähetykseen.

c) Lasku yritysasiakkaille. Laskutuksesta tulee sopia Moppi-Marika / Modeemi-Marika:n kanssa erikseen. Edellytämme että yrityksen toiminnan aloittamisesta on kulunut vähintään yksi vuosi ja yrityksen luottotiedoissa ei ole maksuhäiriömerkintöjä.

d) Käteinen myymälästä noudettaessa.

6.2 Maksupalvelutarjoaja

7. Palautukset

7.1 Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.

7.2 Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen
info@modeemi-marika.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Palautukset lähetetään osoitteeseen Modeemi-Marika, Tarinatie 1 I 32, 01390 VANTAA.

7.3 Palautukset tulee tehdä Postitse tai tuomalla tuote yllä olevaan osoitteeseen. Asiakas maksaa postimaksut palautuksesta itse.

7.4 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on myös erillinen maksullinen palvelu.
Aiheettomista takuupalautuksista veloitamme 29 euron tarkistusmaksun sekä aiheutuneet palautus- ja lähetyskulut. Aiheettoman takuupalautuksen kuluina voidaan myös periä mahdolliset huoltoyhtiön kulut, mikäli tavara huolletaan muualla kuin Modeemi-Marikan tiloissa.

7.5 Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

7.6 Palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä toisen tuotteen toimituksen mahdollinen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

7.7 Käytetyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

8. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

8.1 Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto Postin virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee Postissa heti vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

9. Reklamaatio

9.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Moppi-Marika / Modeemi-Marika:lle puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen info@modeemi-marika.fi. Virheellinen toimitus palautetaan Modeemi-Marikan antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Moppi-Marika / Modeemi-Marika palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

10. Ylivoimainen este (Force majeure)

10.1 Moppi-Marika / Modeemi-Marika ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Moppi-Marika / Modeemi-Marika:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Moppi-Marika / Modeemi-Marika:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä tekijästä.

11. Riitojen ratkaisu

11.1 Tästä verkkokauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan hyviä kaupankäynnin tapoja sekä tarvittaessa Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet pyritään AINA ratkaisemaan ilman kuluttaja-asiamiestä tai Helsingin käräjäoikeutta.

11.2 Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (
www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).